از بین بردن بوی بد یخچال

08

دسامبر

زمان مطالعه: 4 ⏰ دقیقه

5 راه برای از بین بردن بوی بد یخچال :

از بین بردن بوی بد یخچال همیشه معضل نیست بلکه به مرور می‌تواند مشکل‌ساز یاشد.با اینکه‌ها یخچال‌ها اکثرا دارای فیلتر ضدبو هستند ولی گاهی بوی بد یخچال به مرور تشدید شده و کاری از فیلترهای بوگیر یخجال بر نمی‌آید.اگر به دنبال یخچال ایرانی با این مشخصه هستید یخچال ساید بای ساید گالری و تمامی مدل‌های ساید اسنوا این قابلیت را دارند.البته بیشتر یخچال‌های ایرانی با برندهای دیگر هم این قابلیت را دارند ولی اگر یخچال شما مجهز به این سیستم نیست می‌توانید از روش‌های دیگری هم استفاده کنید :

1_ تمیز کردن به معنای واقعی !

از بین بردن بوی بد یخچال

اول از همه برای اینکه با خیال راحت شروع به کار کنیم بهتر است یخچال را خاموش کنیم.از آنجا که بوی بد می‌تواند قسمت اعظم فضای داخلی را آلوده کند، بهتر است هرچه سریعتر نسبت به تمیز کردن اصولی یخچال، جوری که تاثیر بدی روی محتویات یخچال نزارد فکر کنید.

تمام مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را از داخل یخچال خود خارج کنید. اگر مواد غذایی خراب شدنی دارید، آنها در فریزر بگذارید و یا همه را درون یک کیسه نایلون پر از یخ قرار دهید.هرگونه غذای خراب یا کهنه را دور بریزید.قبل از خشک شدن ، همه قفسه‌ها را بیرون آورده و با آب گرم و صابون بشویید.

با ایجاد محلول تمیز کننده یک قاشق غذاخوری سفید کننده کلر و یک گالن آب ، سطح داخلی یخچال را تمیز کنید. از این ماده برای پاک کردن لکه‌ها استفاده می‌شود. این رنگ سفید واقعی را نشان می‌دهد و به حداقل رساندن بوها کمک می کند.اگر کلر در دسترس شما نیست بهتر است از محلول سرکه سفید با آب استفاده کنید.قبل از قرار دادن مجدد قفسه‌ها همراه با غذا و نوشیدنی ، فضای داخلی را با حوله خشک کنید.

 

2_ یک کاسه را با جوش شیرین پر کنید و بگذارید داخل یخچال شما بماند.جوش شیرین دارای خصوصیات از بین برنده بو است که آن را به یک راه حل مناسب برای جذب رایحه‌های بد تبدیل می‌کند.

از بین بردن بوی بد یخچال

  • یک کاسه را با جوش شیرین پر کنید.
  • آن را داخل یخچال خود قرار دهید و در را ببندید.
  • اجازه دهید چند ساعت بنشیند.
  • اگر بوی بد زیادی استشمام می‌کنید ، سعی کنید روی قفسه‌ها جوش شیرین بپاشید و بگذارید دو ساعت بماند. فضای داخلی را با مخلوط جوش شیرین و آب پاک کنید تا تمیز شود.

 

3_ غذای خود را در ظرف‌های مقاوم در برابر نفوذ هوا قرار دهید و با تاریخ‌های مصرف برچسب گذاری کنید.بعضی اوقات غذاهایی که طعم تندی دارند باعث ایجاد بوی بد در داخل یخچال می‌شوند.غذاها می‌توانند به راحتی پشت طروف مخفی شده و از دید شما شما خارج شوند در نتیجه فراموش‌شان کنید، که این اتفاق باعث فاسد شدن غذا می‌شود.برای جلوگیری از خراب شدن این موارد ، برچسب‌هایی را با تاریخ بر روی ظروف بچسبانید و یا از برچسب‌های یادآوری بر روی درب یخچال استفاده کنید.

 

از بین بردن بوی بد یخچال

از لیمو برای تمیز نگه داشتن یخچال استفاده کنید! اسید مرکبات برای طراوت بخشیدن به فضای داخلی یخچال شما عالی است و می‌توانید از آن به روش‌های زیر استفاده کنید:

چند گلوله پنبه‌ای را در آب لیمو خیس کنید و از این مواد برای پاک کردن فضای داخلی یخچال خود استفاده کنید. آب لیمو عطر و بویی دلپذیر ایجاد خواهد کرد.هر چند وقت یکبار ، چند برش لیمو را روی یک بشقاب قرار دهید و بگذارید داخل یخچال بمانند. برش‌های لیمو رایحه‌های ناخوشایند را از بین می‌برند و فضای مطبوعی در یخچال شما ایجاد می‌کنند.

 

از بین بردن بوی بد یخچال

برای از بین بردن بوی بد یخچال دمای داخل یخچال شما بسیار تاثیرگذار است. اگر خیلی گرم باشد ، می‌تواند رشد میکروبی را تشویق کند و باعث خراب شدن مواد غذایی داخل شود همچنین بر عملکرد کمپرسور تاثیر گذار است. این تنها یکی از دلایلی است که لوازم آشپزخانه ضد میکروبی مانند یخچال و فریزر به یکی از گزینه‌های محبوب مصرف کنندگان تبدیل شده‌اند.

در حالت ایده آل دمای یخچال بین 4 تا 5 درجه سانتی‌گراد (37-40 درجه فارنهایت) باشد و دمای فریزر باید بین 18 تا 17 درجه سانتی‌گراد (0-4 درجه فارنهایت) باشد.یخچالی که با فناوری ضد میکروبی Microban محافظت می‌شود، توانایی جلوگیری از رشد میکروبی در سطح یخچال را دارد، که می‌تواند به مقابله با میکروب‌های ایجاد کننده بو کمک کند.

لینک کوتاه:http://NovinEntekhab.com/?p=7637

 

 

 

جدیدتر

افزایش فروش و رفع نیاز مشتری در شرایط کرونایی

بازگشت به لیست

قدیمی تر

طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی KFC

 

 

نوشته های اخیر
  • ناپلئون هیل که بود
ناپلئون هیل که بود ؟
طرح یاری (خرید اقساطی لوازم خانگی)
فروش در اینستاگرام
  • رفع نیاز مشتری
افزایش فروش و رفع نیاز مشتری در شرایط کرونایی
  • از بین بردن بوی بد یخچال